Nu är hon här våran Elise

Jag och Felicia skulle sova hos mamma på fredagen, på fredagen fick jag något blodfärgat och ringde upp och dom ville att vi skulle komma så dokm fick göra en undersökning, allt såg bra ut, barnmorskan sa att du kanske är tidigare i graviditeten än du tror, för det var 2 cm kvar på livmodertappen innan den enns skulle öppna sig.

Vi åkte hem till mamma igen, så jag Erik och Felicia sov hos mamma, jag började få värkar under natten med dom var inte så farliga, jag vaknade kl 08:00 och kände att den värken jag hade då var lite kraftigare en dom under natten.
Jag gick upp åt lite frukost, värkarna var inte så farliga nu heler, jag la mig och vila en stund på soffan.

Jag ringde förlossningen och dom sa att jag skulle lita på min känsla, ja det kan man värkligen säga att jag gjorde.
Jag hade fraftiga värkar hemma hos mamma i ca 45 min till en timme, en värk höl i sig i säkert 8 minuter jag skrek som en idiot i av värkarna i 45 minuter, det var så illa när jag sa att jag ville åka upp att jag var rädd att vi skulle vara tvungen att ringa en ambulans.

Jag tog mig ut till bilen efter många värkar och skrik.
Vi åker upp till förlossningen, när barnmorskorna ser mig och frågar hur jag känner mig så springer dom och hämtar en rulstol, springer in med mig i ett förlossningsrum, sliter av mig kläderna lägger upp mig på förlossnings sängen tittar hur mycket jag är öppen, jag är öppen allt så det är bara att krysta, åhh vad jag blev glad när dom sa det.

12:25 släppte mamma och Felicia av mig och Erik vid förlossningen, 12:41 är Elise född, på 4 krystvärkar var hon ute.
Elise vägde 3380 och var 51 lång, så underbart att hon är här nu lillgumman.
Vi har saknat henne så länge.

Och jag som oroat mig så mycket för förlossningen, vilken dröm förlossning alltså, och jag sprack inget heler, dom han inte enns sätta en nål, vilken tur jag har.
Jag minns att jag sa till Erik när vi komer upp kommer jag säker inte vara öppen någonting, jag är en vekling.

Jag är nog mer tålig och starkare en jag trodde.
Erik var underbar att ha med, han var så duktig, fanns där hela tiden och vi sov kvar där över natten och hade mys med våran dotter, han är en underbar pappa, men det var han innan med.

Elise födes 4 april 12:41 vägde 3380 var 51 cm lång.
Mycket hår har hon med, jag ska lägga ut bilder här nedan för!

                                                                                            Stolt pappa på bb
                                            
                                                                                           Stolt stora syster
                                            
                                                                                       Go ungen Elise
                                            
                                                                                            Elise  vi älskar dig
                                           


Uppdaterar när det finns tid!
KRAM PÅ ER

Kommentarer
Postat av: Linnea ~Alinas mamma~

Jaa nu ser jag verkligen att hon är lik Erik :) Goungen :)

2009-04-06 @ 11:54:04
URL: http://linneathelander.blogg.se/
Postat av: Johanna

Grattis o grattis o åter grattis! Skönt att det gick bra o att det inte var så hemskt som du var rädd för! :-) Ha det bäst o njut av varandra! Vi hörs längre fram så kanske vi kan ses snart som vi pratat om så länge :-)

Kram till er alla från oss alla!

2009-04-06 @ 20:53:57
URL: http://thecarlssonfamily.blogg.se/
Postat av: Emma, Mamma till Tuvaliee!

Grattis till lill tösen! :)

2009-04-06 @ 21:54:35
Postat av: Elin

Grattis till bebis! Men gud vad sött hon är. :)

Ha det kanon bra.

2009-04-06 @ 22:27:14
URL: http://lifelin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis till den nya familjemedlemmen! :)

2009-04-06 @ 23:13:50
URL: http://sandralarsen.blogg.se/
Postat av: Moster

Tusen Grattis!! till erat lilla tillskott i familjen. En sån liten söting, jag förstår att felicia är stolt. Men Elis har ju också tur som har en sån gullig stora syster. Hoppas ni mår bra bra allihop, vi ses något framöver när vi kommer in och grattar er. Kramar moster

2009-04-08 @ 11:06:32
Postat av: elenor

Stort Grattis:) kram Elenor

2009-04-09 @ 01:49:00
URL: http://elenoral.blogg.se/
Postat av: elin

Gud vad gullig : )

2009-04-09 @ 21:06:21
Postat av: elinpersberger :)!

men gud vad gullig hon blev!:)

2009-04-10 @ 12:04:56
URL: http://allapojkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar kvar till beräknad förlossningen.
RSS 2.0