Barnmorskan snart!

Snart ska vi till barnmorskan, tänkte hinna skriva lite först så kanske det blir några uppdateringar i dag!
Fy säger jag!
I går innan jag la mig så var jag på ett så dåligt humör, i bland undrar jag hur någon kan vilja leva nära mig.

Jag har det jobbigt nu, är så rund om magen och har lagt på mig så mycket vätska så det finns inte, man kan inte få vara en söt gravid med bara en liten mage nej det går inte!
Erik brukar säga tänk på attityden, jag vet att jag har attityd, jag vet att jag kan ha ett jävla humör och när jag får det så blir jag en bitch.

Hatar dom här sidorna hos mig själv, sen får jag dåligt samvete, i går gick jag och la mig med mitt dåliga samvete.
Jag var för stolt att säga förlåt, det brukar jag alltid göra annars.
Jag vill bara föda nu så jag kan få bli mig själv, jag börjar tro att jag är en så stor hormonbomb som inte finns i vanliga fall.

Tur att jag vet att Erik älskar mig och att vi har ett så bra tålamod med varann.
Snart är det barnmorskan då, undrar om det blir sitta tiden i dag innan babyn kommer, jag har en tid till på datumet dom tror jag ska få 9 April.

Jag vet att kanske inte barnmorskan kan göra så mycket för mig, men lyssna på det jag har att säga och kanske lugna mig ska hon väl kunna göra, jag har ju så hemska tankar med inför förlossnongen, jag är rädd att dö, att jag ska förblöda, och dom där nålarna som följer mig var jag en går, fy.

Jag hatar att känna så här.
kanske inte är så konstigt att man har lite humör, för gravid det kommer jag inte bli igen, jag tänker inte gå och oroa mig mer och ha så ont och bli så vätskigt och rund nån mer gång i livet, jag hoppas inte det alla fall!

Jag hoppas att jag inte glömmer hur det var!

När man väkte Felicia i morse då, oj vilket morgon humör hon har i bland, det har hon efter mig tror jag!
Jag hon blir ju 5 år och det ska väl vara värsta trotsen dom går in i då?
Ja la fram kläder hon skulle ha och ett par leggins, kläningen satte hon bak och fram och så skulle hon bara ha den, och trosor det hatar hon att ha på sig, så fast jag lägger fram det så sätter hon inte på sig dom.

I morse var hon väldigt envis, så i går fast jag la fram trosor så satte hon inte på sig dom, så hon gick utan till dagis, hon säger att dom är ju så trång, men det är dom inte, det är hennes stl jag vet ju vad hon har liksom.
Men hon har alltid varit känslig på magen, kanske är så att hon inte tycker om när dom sitter hårt på magen, man får väl börja köpa stl 134 då men det måste ju bli för stort, hon har ju 128, men hon växer ochhon är en lång 5 åring.

Nej nu får det vara nog, nu måste jag göra mig klar, ska vara hos barnmorskan halv 11, tur man har mamma hon hämtar oss här och kör oss och sen hämtar hon oss när vi är klar, för jag har det inte lätt att ta mig nån stanns nu.

Kram på er!
Ses sen!
Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar kvar till beräknad förlossningen.
RSS 2.0