Första dagen på dagis!

I dag var det första dagen på nya dagis för Felicia.
Jag trodde jag kanske skulle behöva vara med henne för inskolning i alla fall 2-3 dagar, men inte då.
Det gick så bra och hon kände sig trygg nästan direkt knappt nå blyg alls!

Så när jag sa till Felicia när vi varit där i 1½ timme att vi skulle gå hem sa Felicia, nej jag vill inte gå hem men då går mamma då vill du vara själv då, ja det vill jag säger go ungen.
Så jag hämta henne 11:15.

Hon ska ju vara där från 8;15 till 11;15 på dagarna nu, och hon trivs redan och har fått kompisar, så i morgon vill hon att jag bara lämnar henne och sen vill hon vara där själv tills det är dax att gå hem!
Gumman är så duktig, roligt för henne att allt gick så bra första dagen och toppen fröknar var det på dagis med.

Det känns jätte bra för mig med, annars är ju jag ganska hökig mamma, men det känns tryggt och bra att lämna henne!

Mamma kom förbi en sväng hon med efter hon tränat, och tog en kopp kaffe, hon ville träffa Felicia och se hur det gått i dag!
Så när mamma var här ringde Gunvor och sa att dom var i gävle och ville titta förbi, länge sen dom träffa Felicia nu och Felicia har frågat efter Gunvor lite, men nu har dom varit här alla fall.

Blev tidigt att gå upp i morse kan jag säga, vi gick upp 07:15, jag fick väcka Felicia men det var inga problem, hon tyckte nog det var spännande att få gå till dagis.

Nu sitter Felicia och tittar på bolibompa och sen ska vi äta kvällsfika och sen blir det sängen för lilla prinssesan så hon är pigg i morgon när vi ska till dagis.
I morgon ska Erik följa med och lämna Felicia så han vet hur och var han ska gå när han ska lämna eller hämta henne.

Mamma ska följa med och hämta Felicia sen i morgon så hon med vet var det ligger och vilken avdelning hon är på!

Nu ska jag fortsätta att plocka lite, så det blir lite årdning och reda här hemma, man årkar inte så mycket lägre. så man får passa på när man årkar och jag har ju sovit i dag på dagen kanske derför man årkar mer.

Är så nöjd med det jag handlade för presentkorten på ikea, roligt att köpa hem nytt och få upp nya saker.
Man trivs så mycket bättre då!
                                                                          
                                                                                             Go gumman tokar sig!
                                        
Kram på en stund!
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Är så glad för din skull gumman, roligt att du fick vänner på en gång på ditt nya dagis och att du verkar tycka det var roligt. Älskar dig gumman

2009-03-09 @ 21:28:12
URL: http://skvimpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar kvar till beräknad förlossningen.
RSS 2.0