Vecka 38 20 Mars

                                        
                                       
Kroppen: Om inte barnet vänt på sig själv kan det bli tal om sätesbjudning då barnet föds med baken/benen först. Om kvinnan har rymligt bäcken kan det gå bra, i annat fall brukar barnmorskan hjälpa till att vända barnet för att undvika sätesbjudning. Man får då vila en stund och sedan kopplar man in CTG och dropp med livmoderavslappnande medel. Barnmorskan trycker sedan försiktigt barnet i rätt riktning. Det kan vara smärtsamt för mamman och barnet kan vilja vända tillbaks igen varför vissa sjukhus väljer att göra kejsarsnitt istället.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.




Då är man i vecka 38
nu då.
Är väldigt tungt och jobbigt, jag har ju gått och velat att hon ska komma före men just nu känns det för skrämande så nu vill jag att hon stannar tills det är dax!

Jag hade så svårt att somna i går så det blev jätte sent, jag bara låg och tänkte hela tiden.
Jag som hade börjat kännt ett lugn, men det är totalt borta nu.
Vad har man gett sig in i!

Snorig är jag med, jätte snorig har jag blivit inte så konstigt kanske eftersom Felicia har varit sjuk, hon hostar och snorar hon med så riktigt frisk är hon inte än.
Erik börjar bli dålig han med.

Man hör ju så mycket när man är gravid, och läser så mycket, jag vet att jag hört eller läst att när man blir sjuk så föder man inte fören man är frisk igen!
Hoppas det inte håller i sig för länge bara!

Nu ska jag gå och poppa popcorn och sätta mig i soffan med min go unge och mysa, men popcorn dricka och godis!

Får de om jag skriver nå mer i dag!
Jag uppdaterar alla fall varje dag.
Jag som är en trogen bloggläsare till bloggarna jag läser, men dom är inte duktiga att uppdatera kan jag säga.

Kän er träffad Familjen! :)

Kram på er!
Hej då på en stund

Kommentarer
Postat av: Erika o Stella

Åååå hejohå va magen är STOR hihi Kul att det börjar närma sig, är så nyfiken på den lilla =) Hoppas ni får en mysig kväll, sj så är ja ensam Stella är hos Mathias men skönt me lite egen tid oxå. Kram på er

2009-03-21 @ 19:32:15
URL: http://stellagrundstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar kvar till beräknad förlossningen.
RSS 2.0