Länge länge sen nu!

Nu var det inte i går man skrev!
Saknar i bland och kunna uppdatera oftare, men det är som det är!
Det är ju jag som har tuttarna, jag älskar att amma det bästa jag vet, men i bland önskar jag at Erik med kunde amma så man inte behöver känna sig så låst!

Elise har ett väldigt sugbehov kan jag säga, så fast hon inte är hungrig så kan hon vilja ligga och snutta alla fall.
Jag har gått i väg och solat i bland och då har hon vaknat och blivit ledsen om inte jag är hemma då.
Elise är väldigt mammig med det är ju jätte mysigt det med, Erik har läst om att babyn brukar vara det från 1 till 3 månader!

Bara mamma som gäller just nu!
Vi har provat med flaska men den vill hon inte ta av varken mig eller Erik,men när jag var på begravingen så hade det gått jätte bra för Elise farmor att ge henne flaskan hon hade ätit en hel flaska då!

Tiden rinner i väg och allt går så fort, i lördags blev Elise 6 veckor det är så svårt att förstå, allt är så mysigt och Felicia är en så duktig stora syster lillgumman då!
Felicia är sjuk igen nu hon blir så ledsen när hon är sjuk för hon vill ju gå till dagis, åhh vad roligt det är att hon trivs så bra, kunde inte ha blivit bättre för henne, och från och med 20 agustie har Feicia fått en riktig plats på dagis jäte roligt för henne då får hon äta på dagis med det kan ju vara jätte roligt för henne, hon har ju fått en bästa kompis på dagis med som heter Hanna,

I dag har Felicia varit feberfri så vi får se i morgon då om det blir nå dagis hon är ju lite snorig med, men har Felicia tur så kanske hon får åka och sova hos mormor i veckan över en natt hon tycker ju det är så roligt!

Allt känns mycket bättre nu med Elise känner henne nu och hon oss med, så nu vet man vad gråten betyder hon är inte allt så mycket ledsen längre kan ha en ledsen period en liten stund på kvällen men då är hon oftast övertrött.
Hon är för hon Våran lilla Elise.

Annars har det inte hänt så mycket här hemma, vi har varit på lite promenader, och handlat men mamma, vivar ut i två eller 3 dagar i strek och handla och det var så roligt, köpte en massa saker till Felicia och Elise, det är ju så roligt att handla åt dom, man glömmer alltid sig själv, ja då har man 9 kilo kvar nu då som jag vill gå ner, tänk att jag har gått ner fast jag har slarvat och glass har jag blivit helt tokig i!

Jo och slutat röka har jag gjort med, det trodde jag inte jag skulle klara men tänk att jag gjorde det!
En dag glömde jag bara att röka så då strunta jag i det!

Uppdatering!
I går var vi till Lena och vägde Elise det var läkar undersökning med, och läkaren sa att vi har en fin och frisk liten tjej.
Hon väger 4890 nu och var 56½ lång lilla gumman då hon blir så stor!
Hon Ler och den 19 maj skratta hon högt för första gången det var så mysigt!
Sen i går åkte vi till linnea för hon fyllde 19 år, hon är ju för go Alina alltså 7 månader har hon blivit, så glad och go unge!

Sen åkte vi med mamma och köpte mat och åkte hem och åt friterad kyckling med ris, blev lite besviken för riset var inte nå gott.
Nu har jag börjat komma i mina gammla jeans alla fall, jag provade ett par till i dag jag blev så glad, så snart ska jag köpa mig ett par nya, det ser jag fram emot.

Felicia är fortfarande lite små sjuk eller hon har ingen feber, men snorig och hostig!
I dag var vi till dollar jag köpte gardiner där i går men när vi kom hem så var det bara en pack i en av gardinerna jag köpte då blir man inte glad när jag ville sätta upp dom när vi kom hem, så i dag var vi och köpte en till så nu ska jag amma Elise och sen sätta upp nya gardinerna i vardagsrummet.
Köpte vita med lilla blommor på till köket lilla är ju så snyggt!

Nu har jag skrivit av mig lite alla fall.
Kommer att bli bättre med uppdateringar snart!

Lite bilder på barnen kan jag bjuda på alla fall!

                                         Felicia sitter och sover !       Elise i soffan!                Trött tjej med much!           
                                           
                                                                                Elise i fina klänningen!
                                       
                                                Elise så söt            Felicia efter mini max ruset!         Elise trött!
                                           
                                                                     Stora tjejen så söt våran stora tjej!
                                      
                                        Alina så söt gumman!    Våran ballerina så fin!    Elise sover så söt!
                                           
                                                               Felicia och Alina!      Felicia efter mini max ruset!
                                                             

                                         Elise med nappen hon inte vill ha, så söt med napp, älskar dig gumman!
                                        
                                                      Felicia posar lite go gumman! Älskar dig såå mycket!
                                       
                                                              Elise trött och så go, värdens goaste baby!
                                       
                                          Våra fina flickor ni är det bästa som hänt oss älskar er så mycket!
                                        

Hej då på en stund ses snart igen!
Kram kram!
var rädd om er!

                                                            

Kommentarer
Postat av: lovisa

vilken storlek har elise på kläder?



kram// lovisa

2009-05-21 @ 17:58:54
URL: http://piffopuffpoppar.blogg.se/
Postat av: mamma/mormor

Åh vad du hade varit duktig då, nu fick jag nästan ångest men jag ska också in och skriva lite imorgon.Åh vad många fina bilder du hade lagt ut puss och kram på er älskar er mamma/mormor

2009-05-23 @ 22:51:23
URL: http://skvimpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar kvar till beräknad förlossningen.
RSS 2.0